zondag 22 september 2013

Etiketten en E-nummers

Vandaag hebben we bekeken op de etiketten wat er allemaal in ons voedsel zit.
Per tweetal hebben we onderzocht wat al die E-nummers betekenen.

 E 410         



E410 is een nuttig stofje Verdikkingsmiddel . johannesbroodboom is een veelgebruikt product  in het indikken baby voeding.

Het natuurlijk polysacharide, gewonnen uit de johannesbroodboom uit het zeegebied. 
    

Functie van E410 is Verdikkingsmiddel, stabilisator, emulgator

Dit nummer kan gebruik worden door alle religies , veganisten, Dit e-nummer wordt vaak gebruikt in producten van de categorieën sorbet, roomijs, ketchup, plantaardige yoghurt met vruchten, instant pudding, mousse, slagroom en groentespreads.\
 

 

E 104 chinolinegeel





E104 heet chinolinegeel en is een synthetische kleurstof.

Dat word gemakt bij laboratorium

Meer mensen bij E104 problemen mee zouden kunnen hebben omdat kinderen er druk van worden .

Kleurstof is  stof om aan producten een kleur om mooi te maken .

 



E476

Hoe het wordt gemaakt?

Het vet wordt  gemaakt met olie(plantaardig)

De vetten zijn afkomstig  van een  boom.


Wat de werking er van is?

Voor voedsel om dikker te maken en het wordt  gebruikt voor producten van de categorie boter.

Waarom mensen hier problemen mee zouden kunnen hebben ?

Het wordt door het lichaam gewoon als vet gezien.

Wat jij van dit E476 vindt?
Wij vinden het goed als mensen deze producten normaal  gebruiken  , als ze te veel gebruiken dan is het ongezond voor ons lichaam

 




E322

E322 is lecithine .

Herkomst:

-sojaolie

-eidooier

*Emulgator wil zeggen dat twee producten te mengen zonder een verschil te zie in het product.

*Emulgator en stabilisator in water –olie /vet mengsels ook gebruikt om chocolade zachter te maken

*lecithine is gewoon normale van ons lichaam

*goed producten die geen effect heeft ,het kan worde gebruikt door vegetariërs  en veganisten .
 

E 120

Bereiding/oorsprong
E120 is een rode kleurstof onttrekken aan de geplette lijfjes van schildluizen. De luizen worden fijngestampt en het vocht word gemengd met andere stoffen om het  kleurechter te maken .
Die nummer is  halal .
Kinderen misschien krijgen van die nummer in het product allergie in hun huid.
In frisdranken ,salami  en rodesousen  kunnen wij die nummer zien.
 Die kleur krijgen van cactus en ook van insect.
 
 

 

E626
 

1. Hoe het wordt gemaakt?

Een natuurlijk zuur dat voorkomt in alle dieren- en plantencellen. Het wordt commercieel gewonnen uit gistextract en sardienen

2. Wat de werking er van is;

het is een Smaakmaker  waarvoor minder zout nodig is

3. Waarom mensen hier problemen mee zouden kunnen hebben?

Mensen  met astma kunnen heftig reageren

4. Wat jij vind E626

Deze  smaakmakers vind ik goed, want het is gezond  ook voor mensen die hoge bloeddruk hebben
 
 


     



1 opmerking:

  1. Dr. Itua geneest mijn HIV, ik ben al 10 jaar een ARV Consumptie. Ik heb mijn best gedaan totdat ik Dr. Itua tegenkwam op de blogsite. Ik heb hem ge-e-mailen over mijn gegevens over mijn hiv en mijn locatie. Ik heb alles aan hem uitgelegd en hij vertelde me dat er niets is om bang voor te zijn dat hij me zal genezen , mij schenk me garantie, ik vraag me om dingen te betalen, dus als ik genezen ben, zal ik dankbaarheid tonen. Ik weet niet hoe ik het moet doen Dr. Itua. Ik kreeg zijn kruidengeneesmiddel via EMS Courier-service die bij mij op kantoor kwam 5 werkdagen. Het is een goede man en ik ken hem voor zijn goede werk. Mijn grootmoeder roept hem op om hem en mijn vrienden te waarderen, dat is een vreugde voor mij dat ik vrij ben van het nemen van pillen en dat dikke schoonheid een nachtmerrie is .je zult begrijpen waar ik het over heb als je hetzelfde probleem had ik was zijn agenda ook dat hij me onlangs stuurde, hij geneest een hele aardige ziekte zoals, kanker, herpes, fibromyalgie, hiv, hepatitis B, lever / nier Inflamatory, Epilepsy, Infertility, Fibroid, Diabetes, Dercum, Copd, en brengen ook Ex Lover terug .. Hier zijn Contact .drituaher balcenter @ gmail.com Of Whats_app-nummer +2348149277967

    BeantwoordenVerwijderen